tisdag 1 januari 2008

Internet börjar bli för stort

Jag tycker att nu när det börjar finnas så oändligt mycket information på nätet så börjar det bli väldigt svårt att hitta.

När du söker så får du upp en massa svar som har liten eller ingen relevans till det jag ville ha tag på…det är nästan så jag borde gå en kurs för att lära mig söka på “rätt” sätt.

Turligt nog så finns det olika typer av katalog som samlar information på ett ställe, exempelvis 121.nu som är en företagskatalog på nätet.

Men det som fångade min uppmärksamhet var att jag kunde göra prisjämförelser. Jag har funderat ett tag på att skaffa ett Nintendo Wii, och här kunde jag få en överblick var jag kunde få tag i den billigaste.

Andra användbara funktioner som finns på sajten är att kolla på TV-tablå, läsa om de senate nyheterna samt kolla på vädret.

Och liksom på de flesta portaler så finns det en sökfunktion på 121.nu. Då de flesta brukar ha Googles sökruta har istället 121 sin egen (kallad Letaren).

Inga kommentarer: